EV Micro Turbine Range Extender Расширитель диапазона электромобилей на микротурбине - Hi-2.ru all about EV

The best of the world's wealth in the scientific sphere, developments, theories, projects ...

Tuesday, January 23, 2018

EV Micro Turbine Range Extender Расширитель диапазона электромобилей на микротурбине


MiTRE Range Extender. The MiTRE (aka Micro Turbine Range Extender) is a tiny form factor motor and generator which can charge up an EV battery as the car is moving. No more worrying about flat batteries!

The MiTRE is around 40% smaller and 50% lighter than an equivalent piston engine device, and can be used both to help extend the range of an electric car, and also enable manufacturers to make EVs with smaller batteries in them.

The unit was launched embedded inside a custom made vehicle, although it was not shown running. The unit can generate power from petrol, diesel or eventually biofuel, although the company is still working on perfecting the latter two fuels. The key thing about the turbine is the fact that it can keep a battery topped up while a car is cruising at 70 mph on a highway, which is perfect for those longer trips. Of course the total range will depend on the size of your fuel tank!

The company was coy about eventual pricing, although a figure of around £1000 per unit at volumes of around 1000 units were mentioned. This means that in larger volumes it could even become attractive for the after market, with retro kits being sold to existing EV owners. The hybrid market could be about to get very interesting indeed.

Расширитель диапазона MiTRE .  MiTRE  (это, Micro Turbine Range Extender) - это крошечный двигатель и генератор в одном, который может заряжать батарею электромобиля при движении. Позволит не беспокоиться о посаженых батареях!

MiTRE  на 40% меньше и на 50% легче, чем эквивалентное устройство поршневого двигателя, и может использоваться как для расширения диапазона электромобиля, так и для производителей, чтобы сделать авто с меньшими батареями.

Устройство было запущено внутри автомобиля, хотя он не был показан. Устройство может генерировать электроэнергию от бензина, дизельного топлива или в конечном итоге к биотопливу, хотя компания все еще работает над улучшением последних двух видов топлива. Ключевым моментом в турбине является тот факт, что она может поддерживать заряд батареи, когда автомобиль совершает круиз на скорости 70 миль / ч на шоссе, что идеально подходит для тех более длительных поездок. Конечно, общий диапазон будет зависеть от размера вашего топливного бака!

Компания была склонна к возможной ценовой политике, хотя упоминалось около 1000 фунтов стерлингов за единицу при объемах около 1000 единиц. Это означает, что в больших объемах он может даже стать привлекательным для рынка после начала продаж, а установочные комплекты  подойдут существующим владельцам электромобилей. Это позволит сделать  рынок гибридных авто очень интересным.